BMW indtager igen førstepladsen i AutoIndex 2026.
Efter at Toyota sidste år brød BMWs 13 år lange stime som samlet vinder, er BMW nu tilbage som det bilmærke, der opnår den højeste kundetilfredshed i undersøgelsen. Samtidig står BMW for årets største fremgang i samlet kundetilfredshed med en stigning på 1,3 procent i et marked, hvor tendensen ellers er faldende.
BMW vinder også den såkaldte Loyalty Award, som måler bilejernes loyalitet over for deres bilmærke. Her går BMW frem med 0,8 procent og opnår en samlet score på 901 point. Siden prisen blev uddelt første gang i 2012, har BMW vundet den hvert år.
BMW Danmarks administrerende direktør, Jan Askholm, kalder resultatet en stor anerkendelse.
”Det er en stor anerkendelse at være tilbage som nummer ét i AutoIndex. Vi arbejder hver dag for at levere en oplevelse, der lever op til kundernes forventninger – både ved køb af bilen og på værkstedet. Jeg vil gerne rette en stor tak til hele BMW netværket i Danmark – vores forhandlere og autoriserede værksteder – for den stærke indsats og for konsekvent at sætte kunden i centrum.”
Jan Askholm tilføjer:
“Den største tak går til vores kunder for tilliden og loyaliteten.”
AutoIndex 2026 bygger på svar fra knap 15.000 danske bilejere, som i årets første måneder har besvaret mere end 120 spørgsmål. Undersøgelsen gennemføres af konsulenthuset Loyalty Group og omfatter biler, der er op til fem år gamle.





